آیا در تلفن بی سیم پاناسونیک صدای شماره گیری ندارید؟ راه حلی که به دنبال آن هستید همین جاست! اگر با تلفن بی سیم پاناسونیک بدون صدای شماره گیری در همه تلفن ها مشکل دارید، برای برقراری و دریافت تماس با مشکل مواجه خواهید شد. نگران نباشید زیرا ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم زیرا می دانیم دقیقاً چه اتفاقی برای تلفن شما می افتد و چگونه خرابی صدا در تلفن بی سیم را تعمیر کنیم.
دلایل عدم وجود صدا و خرابی صدا در تلفن بی سیم پاناسونیک
خرابی صدا در تلفن بی سیم و عدم وجود صدای شماره گیری در تلفن بی سیم پاناسونیک شما به معنای مشکلات برق یا اتصال است. برای رفع آن، مطمئن شوید که تلفن در واحد پایه ثبت شده است، بنابراین آنها به یکدیگر متصل می شوند. همچنین میخواهید باتریهای دستگاه تلفن را تعویض کنید زیرا ممکن است خراب شوند و شارژ نگه ندارند. اگر با این نوع مشکل روبرو هستید، باید مراقب چندین مقصر باشید.
میخواهید به اتصالات نگاه کنید، زیرا سیمهای شل روی واحد پایه میتوانند روی واحد تلفن تأثیر بگذارند. اگر گوشی به درستی به برق وصل نباشد، از کار می افتد.
-
عدم اتصال درست تلفن
سیم ها و کانکتورهای تلفن نیز می توانند از پورت خارج شوند. میخواهید مطمئن شوید کابلهای تلفن امن هستند، بنابراین تلفن شما به کار خود ادامه میدهد.
-
مسائل مربوط به قدرت
خواه آداپتور برق متناوب باشد که به درستی وصل نشده باشد یا باتری آن خراب باشد، باید مطمئن شوید که تلفن بیسیم شما به درستی تغذیه میشود.
-
مشکل خط تلفن
در خرابی صدا در تلفن بی سیم ارائه دهنده خدمات تلفن شما نیز ممکن است دچار قطعی شود. اگر این اتفاق بیفتد، صدای شماره گیری تلفن بی سیم خود را دریافت نمی کنید. این یا یک خطای سیستم است یا در یکی از اتصالات فضای باز شما جدا شده است.
-
گوشی ثبت نشده
برای برقراری ارتباط با یکدیگر، گوشی باید در واحد پایه ثبت شود. اگر این مشکل را در تلفن بیسیم پاناسونیک خود تجربه کنید، احتمالاً با این مشکلات مواجه خواهید شد. اکنون میتوانیم به مراحل عیبیابی برویم تا بتوانید فوراً از تلفن خود استفاده کنید.
نحوه رفع صدای No Dial Tone در تلفن بی سیم پاناسونیک
در خرابی صدا در تلفن بی سیم تلفن بیسیم پاناسونیک شما نیز ممکن است دچار نقصهای جزئی شود، بنابراین توصیه میکنیم قبل از انجام بقیه مراحل، یک چرخه برق را انجام دهید. واحد پایه تلفن خود را از پریز جدا کرده و دوباره وصل کنید تا دوباره راه اندازی شود. اگر پس از انجام چرخه برق، صدای شماره گیری همچنان وجود ندارد، در اینجا مراحل بعدی وجود دارد که باید انجام دهید:
راه حل شماره 1: اتصال دوباره خط تلفن به واحد پایه
در خرابی صدا در تلفن بی سیم یکی از اولین گام هایی که می خواهید امتحان کنید، اطمینان از اتصال ایمن خط تلفن به پورت تلفن شما است. این کانکتور دارای یک بست است که به راحتی می تواند شکسته شود و به راحتی از پورت خارج شود. میخواهید بررسی کنید که در شرایط خوبی است تا بتوانید آن را تعمیر یا تعویض کنید.
در اینجا نحوه اتصال مجدد خط تلفن به واحد پایه آورده شده است:
- به دنبال کانکتور تلفن در واحد پایه پاناسونیک خود باشید.
- روی فلپ قفل کانکتور را فشار دهید و به آرامی آن را بیرون بکشید.
- کنتاکت های روی کانکتور و پورت را تمیز کنید.
- کانکتور را دوباره به پورت وصل کنید.
- تلفن خود را برای صدای شماره گیری بررسی کنید.
توجه: اگر فلپ قفل روی کانکتور نرم یا شکسته است، می توانید آن را با یک تکه نوار روی واحد پایه محکم کنید. تعویض آن بهترین گزینه خواهد بود.
راه حل شماره 2: تعویض باتری های دستگاه تلفن
واحد پایه تلفن بی سیم شما از طریق یک آداپتور برق متناوب به پریز دیواری شما متصل می شود. این یک وضعیت متفاوت برای انتهای گوشی است زیرا به باتری متکی است. حتی اگر قابل شارژ است، باتری ها همچنان ممکن است خراب شوند. بهترین اقدام این است که آن را با موارد تازه جایگزین کنید.
در اینجا نحوه تعویض باتری های گوشی خود آورده شده است:
- محفظه باتری گوشی را باز کنید.
- مطمئن شوید که باتری ها در جای خود محکم هستند.
- اگر نه، باتری ها را خارج کرده و دوباره داخل آن قرار دهید.
- اگر این کار نکرد، آن را با باتری های کاملاً جدید جایگزین کنید.
نکته: باتری های تلفن های بی سیم پاناسونیک شما معمولاً اندازه AAA دارند. مطمئن شوید که نیکل متال هیدرید یا NiMH قابل شارژ را تهیه کنید.
راه حل شماره 3: روشن کردن بلندگو برای بررسی صدای شماره گیری
در خرابی صدا در تلفن بی سیم پس از اطمینان از ایمن بودن خط تلفن در واحد پایه و کارکرد گوشی با باتری های تازه، می خواهید بدانید که آیا صدای شماره گیری برگشته است یا خیر. این مرحله فقط روشن کردن گوشی برای گوش دادن به آهنگ نیست. همچنین تعیین می کند که آیا مشکل سخت افزاری با واحد پایه یا گوشی وجود دارد یا خیر.
در اینجا نحوه بررسی صدای شماره گیری با استفاده از ویژگی بلندگو آورده شده است:
- دکمه تماس را روی گوشی فشار دهید و به صدای شماره گیری گوش دهید.
- اگر صدایی نمی شنوید، دکمه بلندگو را روی واحد پایه فشار دهید.
- اگر هیچ کدام را نمی شنوید، می خواهید مطمئن شوید که جعبه تلفن شما کار می کند.
- اگر هنوز صدای شماره گیری وجود ندارد، تعمیر دستگاه خود را در نظر بگیرید.
توجه: همچنین احتمال دارد خط تلفن شما مشکل داشته باشد. برای تأیید، باید به راه حل شماره 5 و راه حل شماره 6 نگاه کنید.
راه حل شماره 4: قرار داردن تلفن در واحد پایه و رفع خرابی صدا در تلفن بی سیم
عاملی که با تلفن بی سیم پاناسونیک خود به راحتی از آن چشم پوشی می کنید این است که آیا گوشی و واحد پایه به درستی جفت شده اند یا خیر. باید گوشی را در واحد پایه ثبت کنید تا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به یاد داشته باشید که خط تلفن فقط به واحد پایه متصل است و سیستم به سیگنال اضافی برای ارسال تماس به گوشی جدا شده نیاز دارد.
در اینجا نحوه ثبت گوشی در واحد پایه آمده است:
- دکمه Menu را روی گوشی خود فشار دهید.
- کد برنامه مستقیم گوشی خود را وارد کنید.
- دکمه Locator را روی واحد پایه فشار داده و نگه دارید.
- برای تایید جفت شدن، OK را فشار دهید.
تلفن بیسیم شما شروع به زنگ زدن میکند تا بتوانید فرآیند را تأیید کنید. توجه: کد برنامه مستقیم در دفترچه راهنمای تلفن شما موجود است.
راه حل شماره 5: اتصال گوشی خود به یک جک تلفن متفاوت
در خرابی صدا در تلفن بی سیم اگر در این مرحله، به نظر می رسد هیچ چیز کار نمی کند و صدای شماره گیری تلفن بی سیم پاناسونیک شما برنگشته است، می خواهید از منبع سیگنال دیگری استفاده کنید. خط فعلی که در خانه دارید ممکن است آسیب دیده و از کار بیفتد.
اگر خانه شما طوری تنظیم شده است که چندین خط تلفن و جک وجود دارد، می توانید سعی کنید تلفن خود را به دیگری متصل کنید.
در اینجا نحوه بررسی خطوط تلفن خود آورده شده است:
- اتصال بین واحد پایه و جک تلفن را بردارید.
- اگر خطوط تلفن دیگری در دسترس دارید، تلفن خود را به آنجا وصل کنید.
- بررسی کنید که آیا صدای شماره گیری پس از اتصال به خط جدید برمی گردد.
- اگر هنوز صدای شماره گیری وجود ندارد، به راه حل شماره 6 ادامه دهید.
توجه: این مرحله بررسی می کند که آیا مشکلی که با آن مواجه می شوید از جعبه تلفن معیوب یا کل خانه شما است.
بیشتر بدانید: تنظیم تلفن Panasonic KX T7730