نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تست خط تلفن بدون تلفن

برای عملکرد صحیح یک خط تلفن، مدار مستقلی مورد نیاز است که هیچ خط تلفن دیگری را لمس نمی کند. یک خط تلفن نباید با یک خط تلفن دیگر تماس داشته باشد. در این حالت، هر دو خط تلفن به درستی کار می کنند.

مراحل تست خط تلفن

مراحل زیادی برای آزمایش خط تلفن با استفاده از مولتی متر وجود دارد. آنها به شرح زیر است:

تمام اتصال متصل به جک تلفن در خانه را قطع کنید. برای آزمایش خط تلفن باید خطوط تلفن باز شود.

دستگاه رابط شبکه باید برای خدمات تلفنی قرار داشته باشد. این دستگاه معمولاً توسط شرکت تلفن در دیوارهای خارجی خانه نزدیک به کنتور برق نصب می شود. پیچ را با پیچ گوشتی باز کنید و درپوش آن را بردارید.

پس از قطع خطوط، خطوط تلفن کاملاً باز و آماده آزمایش می شوند. سپس برای بررسی فعال بودن خطوط تلفن، یک دقیقه صبر کنید.

مولتی متر را روی تنظیمات پیوستگی آن تنظیم کنید. این تنظیمات به علامت گذاری نمادهایی که شبیه موج صدا هستند کمک می کند. اما اطمینان حاصل کنید که اسنادی را که همراه شماست برای دستورالعمل های خاص مشاهده کنید. از مولتی متر برای آزمایش خط تلفن بدون تلفن استفاده می شود. اگر مولتی متر به درستی کار کند، خواندن در صفحه دیجیتال آن ظاهر می شود و این صدای بوق ساطع می کند.

آزمون را به تمام خطوط تلفن ادامه دهید. پس از آزمایش هر جفت، خواهید فهمید که کدام خط تلفن کار می کند و کدام خط تلفن کار نمی کند. یک سیستم تلفنی چند خطی دارای خطوط تلفنی بیشتری است. تلفن های چند خطی بیشتر در محیط های تجاری استفاده می شوند اما می توانند در محیط های مسکونی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

این مطلب را از دست ندهید   دستورالعمل Panasonic Kx T7731

یک جعبه در کنار خانه قرار دارد که خانه هایی است که به اتصالات تلفنی آنها متصل است. معمولاً جایی که خطوط تلفن وارد خانه می شود، جعبه به رنگ خاکستری خواهد بود. دو جعبه وجود خواهد داشت که به عنوان تست ولتاژ خط تلفن شناخته می شود.

ولت متر باید بر اساس دامنه مشخص شده آنها تنظیم شود. سپس سیم های قرمز و سبز را به پایانه ها متصل کنید. درصورتی که تمام سیمها با خطوط شرکت تلفن به خوبی کار کنند، این متر ولتاژ را نشان می دهد. مشکلی پیش می آید که اغلب کمتر از یک ولت رخ می دهد. اما اکنون بررسی اینکه آیا خطوط تلفن فعال هستند یا خیر، به سادگی وصل کردن تلفن در مخزن پلاگین مدولار و بررسی میزان صدای آن بسیار آسان است.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 9 =