عیب یابی تلفن بی سیم پاناسونیک
سیستم های تلفن بی سیم می توانند برای جابجایی در خانه یا محل کار مفید باشند – اما وقتی با سیستم خود مشکلی دارید، ممکن است چند مرحله را امتحان کنید تا سیستم دوباره کار کند. پاناسونیک سیستم های تلفن بی سیم را می فروشد که فقط با یک گوشی تلفن همراه هستند و همچنین سیستم هایی که چندین گوشی متصل به همان واحد پایه دارند. برخی از مشکلات می تواند ناشی از داشتن بیش از یک گوشی باشد، اما در بیشتر موارد مشکلات ناشی از اتصالات ضعیف، برق ناکافی یا تداخل الکتریکی است.
ثبت واحد
اگر شما یک سیستم تلفنی با بیش از یک تلفن بی سیم دارید، ممکن است با گوشی هایی که واحد اصلی نیستند، با مشکلات اتصال مواجه شوید. آن واحد اولیه قبلاً در واحد پایه اصلی (ثبت) خواهد شد، اما سایر واحدها باید به صورت دستی ثبت شوند. این اساساً به واحد پایه و گوشی دستور برقراری ارتباط می دهد. این به طور معمول شامل تایپ کردن یک سری اعداد روی گوشی، و سپس فشار دادن دکمه (Locator) در واحد پایه است. برای مثال برای مدل KXTG6841، (منو) را روی گوشی فشار داده و سپس (# 130) را تایپ کنید. در واحد پایه، دکمه (Locator) را به مدت پنج ثانیه نگه دارید. هنگامی که گوشی شروع به زنگ خوردن کرد، (OK) را روی واحد پایه فشار دهید.
مشکلات برق
مشکلات برق یک مشکل رایج در تلفن های بی سیم است. خوشبختانه، حل آنها بسیار آسان است. بررسی کنید که سیم AC در واحد پایه به پریز برق وصل شده باشد و سیم تلفن به درستی در یک درگاه تلفن قرار گرفته باشد. هر گوشی جداگانه نیز باید شارژ شود. هنگامی که یک گوشی یا چندین گوشی را به تازگی خریداری کرده اید، قبل از استفاده – به طور معمول هفت ساعت یا بیشتر – برای همه آنها باید مدت زمان طولانی شارژ شود. اگر چندین گوشی دارید، هر واحد باید در ایستگاه های مختلف شارژ ارائه شده در سیستم شارژ شود – اگرچه واحد بزرگتر “پایه” سیگنال تلفنی را به واحدهای دیگر منتقل می کند. بنابراین، واحد پایه برای کار سیستم باید همیشه در آن وصل شود. همانطور که روی درپوش باتری نشان داده شده است، بررسی کنید که باتری ها در جهت مناسب نصب شده باشند. تلفن های پاناسونیک معمولاً از باتری های نیکل-کادمیوم استفاده می کنند.
قابلیت اتصال
شما با یک سیستم بی سیم روبرو هستید – و آن سیستم محدوده ای دارد که در آن بهترین عملکرد را خواهد داشت. اگر تماس هایی با صدای خشن را تجربه می کنید، سعی کنید به واحد پایه نزدیک شوید. اگر خانه یا ملک بزرگی دارید، ممکن است خرید تقویت کننده دامنه پاناسونیک را نیز درنظر بگیرید، که دامنه تماس صریح را در آن افزایش می دهد. در موارد نادر، ممکن است واحد شما به دلیل خراب شدن سیمها یا کابل ها از مشکلات اتصال برخوردار باشد. اگر به هیچ وجه سیگنال دریافت نمی کنید و بررسی کرده اید که تمام سیم های شما متصل هستند، کابل تلفن را از جک تلفن خود جدا کرده و تلفن دیگری را به جک متصل کنید. اگر تلفن دیگر کار می کند، می توانید اتصال تلفن نامناسب را به عنوان منبع مشکل خود رد کنید. با دقت بیشتری به سیمها، کابلها و سخت افزارهای واحد پایه خود نگاه کنید تا آسیب ببیند – و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید.
دخالت و نویز ها
تلفن شما از طریق امواج رادیویی به پایه خود متصل است. اگر دستگاه های دیگری در خانه یا محل کار خود دارید که از امواج رادیویی استفاده می کنند، ممکن است این دستگاه ها با تلفن شما تداخل داشته باشند. در مورد آلارم های حریق یا سایر وسایل ایمنی، این تداخل می تواند خطرات ایمنی را به همراه داشته باشد. همچنین می تواند باعث شود تلفن شما رفتار نامناسبی داشته باشد. بهترین شرط شما این است که واحد پایه خود را به دور از هر دستگاه دیگری که امواج رادیویی ساطع می کند قرار دهید. این می تواند شامل روترهای اینترنت بی سیم، رایانه ها، اجاق های مایکروویو و سایر وسایل الکترونیکی باشد.