چرا تلفن ها پژواک دارند؟
اکثر شرکت های تلفنی از یک اکو لغو کننده استفاده می کنند بنابراین شما صدای خود را از طریق گیرنده نمی شنوید. این پژواک آزار دهنده ای که گاهی اوقات در تلفن همراه می شنوید، اتصال VoIP (پروتکل صوتی از طریق اینترنت) یا تلفن ثابت می تواند دلایل زیادی داشته باشد و راه حل هایی برای خلاص شدن از آن وجود دارد. اکو معمولاً فقط توسط یکی از کاربران در تماس تلفنی شنیده می شود.
اکو در کدام قسمت قرار دارد؟
صدای میکروفون موجود در دهان گوشی شما می تواند دوباره به داخل گوش تلفن برگردد و باعث شود که تماس گیرنده پژواک صدای خود را بشنود. این حلقه برگشت غالباً عمدی است و به تماس گیرنده این امکان را می دهد که هنگام صحبت خود را بشنود، اما اگر یک تاخیر زمانی وجود داشته باشد، به یک مشکل تبدیل می شود. این اکو همچنین می تواند به دلیل برگشتن صدا از تلفن گیرنده یا زیاد بودن صدای تلفن گیرنده باشد که باعث می شود صدای دریافتی به میکروفون روی دهان گوشی گیرنده وارد شود.
علت آن چیست
اکو خط، که اکو ترکیبی یا الکتریکی نیز نامیده می شود، در نتیجه سیم کشی تلفن هنگام بازگشت سیگنال به تماس گیرنده و نه خاتمه یافتن با گیرنده، ایجاد می شود. این اتفاق می افتد زیرا سیگنال ها به درستی از هم جدا نشده اند، خط (نامتعادل) است یا خطی مانند آسیب آب یا سیم پیچ خورده در خط وجود دارد. همچنین می تواند ناشی از هاپ شبکه باشد، یعنی زمانی که سیگنال انتقال بین خطوط می پرد تا به مقصد برسد. این باعث تاخیر در سیگنال می شود، که می تواند باعث ایجاد تاخیر در صدای جانبی یا انتقال صدای تماس گیرنده به گوش خود شود.
چگونه می توان این مشکل را برطرف نمود
اکثر اپراتورهای سیستم تلفنی از تجهیزات لغو اکو برای کاهش احتمال اکو استفاده می کنند، اما چند مرحله اضافی وجود دارد که می توانید برای از بین بردن اکو انجام دهید. می توانید از شخصی که با او تماس می گیرید بخواهید صدای تلفن را کم کند. همچنین می توانید تلفن را قطع کرده و با فرد تماس بگیرید تا انتقال بهتری داشته باشید. سعی کنید تلفن را از تنظیمات تلفن بلندگو خارج کنید. متناوباً، سعی کنید از ناحیه ای که اکو را تجربه می کنید حرکت کنید، زیرا ممکن است در اثر صدا از اشیا موجود در اتاق ایجاد شود.