سیستمهای تلفن بیسیم میتوانند برای جابجایی در خانه یا محل کار مفید باشند – اما زمانی که با سیستم خود مشکل دارید، ممکن است مجبور شوید چند مرحله را امتحان کنید تا سیستم دوباره کار کند. پاناسونیک سیستمهای تلفن بیسیمی را میفروشد که تنها با یک گوشی تلفن همراه هستند، و همچنین سیستمهایی که چندین گوشی به یک واحد پایه متصل هستند. برخی از مشکلات ممکن است ناشی از داشتن بیش از یک گوشی باشد، اما در بیشتر موارد مشکلات ناشی از اتصالات ضعیف، توان ناکافی یا تداخل الکتریکی است. در این مقاله عیب یابی اولیه تلفن بی سیم پاناسونیک انجام میشود.
رفع عیب یابی اولیه تلفن بی سیم پاناسونیک و ثبت نام واحد
اگر سیستم تلفنی با بیش از یک تلفن بیسیم دارید، ممکن است با گوشیهایی که واحد «اصلی» نیستند، با مشکل اتصال مواجه شوید. آن واحد اولیه قبلاً در واحد پایه اصلی “ثبت” شده است، اما سایر واحدها باید به صورت دستی ثبت شوند. این اساسا به واحد پایه و گوشی دستور می دهد تا ارتباط برقرار کنند.
برای رفع عیب یابی اولیه تلفن بی سیم پاناسونیک این معمولا شامل تایپ یک سری اعداد بر روی گوشی و سپس فشار دادن دکمه “Locator” در واحد پایه است. برای مثال، برای مدل KXTG6841، «Menu» را روی گوشی فشار دهید و سپس «#130» را تایپ کنید. در واحد پایه، دکمه “Locator” را به مدت پنج ثانیه نگه دارید. وقتی گوشی شروع به زنگ زدن کرد، “OK” را روی واحد پایه فشار دهید.
مشکلات برق
مشکلات برق یکی از مشکلات رایج تلفن های بی سیم است. خوشبختانه، حل آنها بسیار آسان است. بررسی کنید که سیم AC در واحد پایه به پریز برق وصل شده باشد و سیم تلفن به درستی در جک تلفن قرار گرفته باشد. هر گوشی جداگانه نیز باید شارژ شود. هنگامی که به تازگی یک گوشی یا چند گوشی خریداری کرده اید، قبل از استفاده همه آنها باید برای مدت طولانی شارژ شوند – معمولاً هفت ساعت یا بیشتر.
برای رفع عیب یابی اولیه تلفن بی سیم پاناسونیک اگر چندین گوشی دارید، هر واحد باید در ایستگاه های شارژ مختلف ارائه شده با سیستم شارژ شود – اگرچه واحد “پایه” بزرگتر سیگنال تلفن را به واحدهای دیگر منتقل می کند. بنابراین، واحد پایه باید همیشه به برق وصل شود تا سیستم کار کند. همچنین بررسی کنید که باتری ها در جهت مناسب نصب شده باشند، همانطور که روی جلد باتری نشان داده شده است. تلفن های پاناسونیک معمولا از باتری های نیکل کادمیوم استفاده می کنند.
قابلیت اتصال
شما با یک سیستم بی سیم سروکار دارید — و آن سیستم محدوده ای دارد که در آن بهترین عملکرد را دارد. اگر تماسهایی با صدای خشن دارید، سعی کنید به واحد پایه نزدیکتر شوید. اگر خانه یا ملک بزرگی دارید، میتوانید به خرید تقویتکننده برد پاناسونیک نیز فکر کنید، که دامنه تماسهای واضح را افزایش میدهد. در موارد نادر، ممکن است دستگاه شما به دلیل خرابی سیمها یا کابلها، مشکلات اتصال داشته باشد.
اگر به هیچ وجه سیگنال دریافت نمیکنید و بررسی کردهاید که همه سیمهایتان وصل شدهاند، کابل تلفن را از جک تلفن خود جدا کرده و تلفن دیگری را به جک وصل کنید. اگر تلفن دیگر کار می کند، می توانید نقص اتصال تلفن را به عنوان منبع مشکل خود رد کنید. برای آسیب دیدگی به سیمها، کابلها و سختافزار روی واحد پایه خود نگاه کنید – و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید.
عیب یابی اولیه تلفن بی سیم پاناسونیک و تداخل خط ها
برای رفع عیب یابی اولیه تلفن بی سیم پاناسونیک تلفن شما از طریق امواج رادیویی به پایه خود متصل می شود. اگر دستگاه های دیگری در خانه یا محل کار خود دارید که از امواج رادیویی استفاده می کنند، ممکن است آن دستگاه ها با تلفن شما تداخل داشته باشند. در مورد اعلام حریق یا سایر وسایل ایمنی، این تداخل می تواند خطر ایمنی ایجاد کند. همچنین ممکن است باعث شود تلفن شما به طور نامنظم رفتار کند.
بهترین گزینه این است که واحد پایه خود را دور از هر دستگاه دیگری که امواج رادیویی ساطع می کنند قرار دهید. این می تواند شامل روترهای اینترنت بی سیم، رایانه ها، اجاق های مایکروویو و سایر لوازم الکترونیکی باشد.
بیشتر بدانید: زنگ تلفن پاناسونیک مدل KX-TGA510M