راهنمای فارسی کدهای تلفن سانترال پاناسونیک KX-T7665
حال با استفاده از راهنماییهای زیر که به صورت کاملا فارسی بیان شده، میتوانید تلفن خود را برنامهریزی کنید. البته راهنمای این کدها به صورت زبان انگلیسی درون جعبه تلفن موجود است.
برقراری تماس و تماس مجدد
برای برقراری تماس ابتدا گوشی را برداشته و با شمارهگیری داخلی مورد نظر مکالمه کنید. برای تماس مجدد نیز باید کلید [REDIAL] فشار دهید تا ارتباط شما را با آخرین شماره تلفن گرفته شده، برقرار کند.
در این قسمت ما 2 حالت داریم:
تماس گرفتن
برای ذخیره کردن شماره یکبار لمس ابتدا باید کلید [PROGRAM] و بعد از آن یکی از کلیدهای برنامهریزی را فشار دهید. سپس یکی از کلیدهای میانبر [CO] را فشار داده و سپس کلید [2] را بزنید. اکنون شماره تلفن خود را وارد کنید )حداکثر 32 شماره). سپس کلید [STORE] و بعد از آن کلید [PROGRAM] را بزنید، تا تنظیمات ذخیره شود.
برای برقراری تماس از طریق شمارهگیری یکبار لمس، گوشی را بردارید. حال با زدن کلید برنامهریزی مورد نظر که شماره تلفن در آن ذخیره شده، به راحتی صحبت کنید.
کد فعال کردن شمارهگیری سریع
شمارهگیری سریع این امکان را برای شما فراهم میکند، که شماره تلفن خود را با زدن 2 یا 3 شماره بگیرید. اگر روی تلفن این شخصیسازی انجام شود، تلفنها روی شماره 2 رقمی ذخیره میشوند. ولی اگر این بخواهید روی سیستم سانترال ذخیره کنید، روی یک شماره 3 رقمی ذخیره میشوند. یعنی بین اعداد [01] و [99] در حالت اول و در حالت دوم بین اعداد [001] و [999] میتوانید شمارههای خود را ذخیره کنید.
در این قسمت ما شمارهگیری سریع با شماره 2 رقمی را توضیح خواهیم داد. روش شماره 3 رقمی دقیقا عین 2 رقمی است. با این تفاوت که باید 3 رقم را انتخاب کنید.
در اینجا مانند بخش قبلی، 2 حالت ذخیره کردن شماره تلفن و تماس گرفتن را داریم. برای ذخیره کردن شماره تلفن گوشی را بردارید. کد [30*] را بگیرید. بین اعداد [01] و [99] 2 شماره را وارد کنید (مثلا 15). سپس شماره مورد نظر خود را وارد کنید )حداکثر 32 شماره). در آخر برای ذخیره کردن شماره، کلید [#] را بزنید. در این حالت صدای بوقی را میشنوید و میتوانید گوشی را بگذارید.
برای تماس گرفتن در حالت شمارهگیری سریع، گوشی را برداشته و کلید [STORE] را بزنید. اکنون کلید [*] را بزنید. سپس آن 2 شمارهای که تلفن روی آنها ذخیره شده را فشار داده و مکالمه کنید.
کد باز کردن درب در تلفن KX-T7665
برای اینکه بتوانید از قابلیت Doorphone یا باز کردن درب استفاده کنید، ابتدا باید آن را تنظیم کنید. این ویژگی یکی از پرکاربردترین قابلیتهای این محصول پاناسونیک است.
برای فعال کردن این ویژگی مراحل زیر را طی کنید:
- گوشی را بردارید.
- کد [31*] را بگیرید.
- بین اعداد [01] تا [99] یک شماره 2 رقمی انتخاب کنید.
- شنیدن صدای بوق تایید و تنظیم شدن Doorphone
برای فعال کردن این ویژگی پرکاربرد، مراحل زیر را انجام دهید:
- در صورت شنیدن صدای بوق اِشغال از تلفن مقصد، همان لحظه کلید شماره [6] را فشار دهید
- زمانی که صدای بوق تایید را شنیدید، گوشی را بگذارید.
- برای غیر فعال کردن این ویژگی، مراحل زیر را طی کنید:
- گوشی را بردارید و کد [46*] را بگیرید.
- بعد از شنیدن صدای بوق تایید، گوشی را بگذارید.
نحوه نگه داشتن تماس در پشت خط (Call Hold)
زمانی که تماسی به شما وصل میشود با زدن کلید [HOLD] به راحتی میتوانید، تماس را پشت خط نگه دارید. اما اگر تماس داخلی باشد و بخواهید مجددا وصل شوید، باید کلید [CO] مربوط به داخلی یا کلید [INTERCOM] را بزنید. برای تماسهای بیرونی نیز فقط کافیست تا کلید [CO] که به تلفن وصل شده را بزنید، تا تماس مجددا وصل شود.
نحوه انتقال تماس (Call Transfer)
در این بخش میخواهیم تماس خود را به یک داخلی یا شماره دیگر انتقال دهیم یا در اصلاح وصل کنیم. ابتدا باید ببینیم که تماس خود را به شماره داخلی میخواهیم انتقال دهیم یا شماره خارج از شرکت. اگر تماس داخلی باشد، ابتدا کلید [TRANSFER] بزنید. سپس داخلی مورد نظر را که میخواهید به آن وصل شود، شمارهگیری کنید.
ولی اگر شماره از بیرون باشد، ابتدا کلید [TRANSFER] زده و سپس شماره خارجی را بگیرید. در هر 2 مرحله زمانی که شمارهای که تماس به آن انتقال یافته، گوشی را برداشت میتوانید گوشی را بگذارید.
کد جواب دادن به تماس داخلی دیگر
برای جواب دادن به تماس داخلی دیگر 2 روش داریم. روش اول این است که اگر داخلی مورد نظر در یکی از کلیدهای DSS کناری روشن شد، با زدن آن کلید DSS تماس را به خودمان وصل کنیم. روش دوم این است که کد [41*] را گرفته و سپس داخلی مورد نظر را بگیریم تا تماس را خودمان پاسخ دهیم.
- کد جواب دادن به تماس داخلی دیگر
- کد جواب دادن به تماس داخلی دیگر در تلفن KX-T7665
- قابلیت پیجینگ (Paging) با استفاده از کدهای تلفن سانترال پاناسونیک KX-T7665
برای اینکه بتوانید موضوع یا پیامی را به تعدادی از کارمندان دیگر اطلاع دهید، میتوانید از ویژگی پیجینگ استفاده کنید. مراحل پیجینگ برای گذاشتن پیام:
- ابتدا گوشی را برداشته و کد [33*] را بگیرید.
- شماره 2 رقمی که گروه برای آن تعریف شده را بگیرید.
- شنیدن صدای بوق تایید و گفتن پیام
مراحل پاسخ دادن به پیجینگ:
- گوشی را برداشته و کد [43*] را بگیرید.
- پس از شنیدن بوق تایید، پیام خود را بازگو کنید.
- کد قفل کردن شماره داخلی خود
برای اینکه قفل کردن داخلی خود به منظور عدم دسترسی دیگران به آن و همچنین باز کردن قفل، مراحل زیر را انجام دهید:
برای قفل کردن داخلی، گوشی را بردارید و کد [771*] را بگیرید.
پس از شنیدن بوق تایید، گوشی را بگذارید.
برای باز کردن آن:
گوشی را برداشته و کد [770*] را بگیرید.
سپس رمز داخلی خود را وارد کرده و پس از شنیدن بوق تایید، گوشی را بگذارید.
کد مسدود کردن تماس یا DND
کلمه DND مخفف عبارت Do Not Disturb به معنای “مزاحم نشوید” است. این قابلیت یکی از پراستفادهترین امکانات این تلفن سانترال است. اگر قصد داشته باشید تا تماسی به داخلی شما وصل نشود، مراحل زیر را انجام دهید:
- برای مسدود کردن هر 2 تماس داخلی و خارجی: گوشی را برداشته و کد [710*] را بگیرید.
- فقط برای مسدود کردن تماسهای خارجی: گوشی را برداشته و کد [711*] را بگیرید.
- فقط برای مسدود کردن تماسهای داخلی: گوشی را برداشته و کد [712*] را بگیرید.