نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش تغییر رمز عبور سانترال

سانترال‌های ساخت شرکت پاناسونیک، علاوه بر کیفیت و ماندگاری بسیار خوبی که دارند، از لحاظ امنیتی نیز در سطح قابل قبولی قرار دارند. این برند معتبر و خوش‌نام، با تعیین پسورد یا همان رمز عبور برای دستگاه‌های سانترال خود، به مشتریان اجازه می‌دهد تا تنظیمات مرکز تلفن خود را به خوبی کنترل کنند.

از آن‌جایی که پسورد تمامی سانترال‌های کم‌ظرفیت پاناسونیک به صورت پیش‌فرض 1234 است؛ بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند در اولین فرصت، نسبت به تغییر رمز عبور سانترال خود، اقدام کنند. این کار باعث می‌شود تا فقط افراد مجاز بتوانند وارد محیط برنامه‌ریزی و تنظیمات مرکز تلفن شوند.

رمز عبور سانترال چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟

رمز عبور یا پسورد دستگاه سانترال، کدی است که باید برای ورود به محیط برنامه‌ریزی وارد کنید. بدون داشتن این رمز، نمی‌توانید هیچ تغییری در سانترال کم ظرفیت خود، ایجاد کنید. مواردی از قبیل: اضافه کردن خط شهری جدید، افزودن داخلی جدید، راه‌اندازی و تنظیم اپراتور گویا، تعیین شیفت شب، روز و استراحت، تعیین دسترسی داخلی‌ها به خطوط شهری و …. بدون در اختیار داشتن رمز عبور سانترال، غیرممکن خواهند بود.

پسورد دستگاه سانترال چیست؟

نکته: برای آشنایی بیشتر با راه‌اندازی سانترال‌های کم ظرفیت پاناسونیک، می‌توانید مقاله “راهنمای آموزش برنامه ریزی سانترال ۸۲۴ و سانترال ۶۱۶” را مطالعه نمایید.

با توجه به موارد مطرح شده، رمز عبور سانترال، یک کد بسیار مهم است که باید محرمانه باقی بماند و تنها در اختیار افراد خاص و مورد اعتماد مجموعه قرار داشته باشد.

چرا باید رمز عبور سانترال را تغییر دهیم؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، پسورد تمامی سانترال‌های کم‌ظرفیت پاناسونیک به صورت پیش‌فرض، عدد 1234 است. بنابراین اگر این رمز را تغییر ندهید، هر فردی می‌تواند با وصل کردن یک تلفن هایبرید مدیریتی به جک 01 دستگاه، به تنظیمات و برنامه ریزی مرکز تلفن شما دسترسی داشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید   تلفن بی سیم DECT

به همین دلیل، باید در اولین فرصت نسبت به تغییر رمز عبور سانترال خود اقدام کرده و این کد را به افراد نامعتبر و کسانی که مورد اعتماد نیستند، ندهید.

تغییر رمز عبور سانترال کم ظرفیت پاناسونیک

ابتدا و قبل از هر کاری، باید یک تلفن هایبرید مدیریتی مانند KX-T7730 یا KX-AT7730 را از طریق جک 01 به دستگاه سانترال وصل کنید. همان‌طور که قبلا نیز اشاره‌ کرده‌ایم، سانترال‌های کم‌ظرفیت پاناسونیک را با استفاده از این تلفن‌ها، برنامه‌ریزی می‌کنند.

بعد از اتصال دستگاه تلفن به سانترال، از طریق رمز عبور پیش‌فرض دستگاه (1234) و از طریق انجام مراحل زیر، وارد محیط برنامه ریزی شوید:

کلید PROGRAM را روی دستگاه تلفن فشار دهید.

ابتدا #* و سپس 1234 را وارد کنید.

اکنون شما در محیط برنامه ریزی دستگاه سانترال قرار دارید و می‌توانید مطابق زیر، نسبت به تغییر رمز عبور سانترال اقدام کنید:

کد 002 را وارد کنید و کلید SP-PHONE را فشار دهید.

رمز عبور قبلی که 1234 است به صورت چشمک‌زن به نمایش درمی‌آید .

با استفاده از کلیدهای شماره‌گیر تلفن، یک رمز عبور جدید (بین 4 تا 7 رقم) به سانترال اختصاص دهید.

تغییر رمز عبور سانترال کم ظرفیت پاناسونیک

با استفاده از کلید STORE تنظیمات را ذخیره کنید.

با فشار دادن کلید HOLD از حالت برنامه ریزی دستگاه خارج شوید.

اکنون رمز عبور دستگاه با موفقیت تغییر کرده است. فراموش نکنید که از این به بعد، برای ورود به حالت برنامه‌ریزی دستگاه سانترال، به‌جای 1234 باید پسورد جدید را وارد کنید.

در صورت فراموشی رمز عبور سانترال باید چکار کرد؟

اگر رمز عبوری که برای دستگاه سانترال در نظر گرفته‌اید را فراموش کردید، دو راه پیش روی شما قرار دارد:

این مطلب را از دست ندهید   پیدا کردن آخرین تماس دریافت شده

1- در صورتی که قبل از تغییر رمز عبور، یک نسخه پشتیبان از برنامه‌ریزی سانترال خود تهیه کرده باشید، می‌توایند از آن استفاده کرده و رمز عبور را بازیابی کنید. در این شرایط، پسورد سانترال کم ظرفیت، دوباره به 1234 تغییر خواهد کرد.

2- می‌توانید با ریست کردن کامل دستگاه، رمز عبور را دوباره به 1234 تغییر دهید. البته در این شرایط، تمامی تنظیمات دستگاه سانترال پاک شده و در اصطلاح، سانترال به حالت کارخانه بازمی‌گردد.

ما به شما گزینه اول را پیشنهاد می‌کنیم. بنابراین قبل از این‌که نسبت به تغییر رمز عبور سانترال کم ظرفیت پاناسونیک اقدام کنید، حتما یک فایل پشتیبان از تنظیمات مرکز تلفن خود، تهیه نمایید.

توصیه می‌کنیم تا حد امکان، از دست‌کاری شخصی دستگاه سانترال خود، خودداری کرده و در صورت ایجاد مشکل آن را به  این کار را به مراکز تعمیرات سانترال واگذار نمایید. مراکز تلفن پاناسونیک، در عین سادگی و کاربری آسان، حساسیت بسیار بالایی دارند. به همین دلیل، کوچکترین اشتباهی در برنامه‌ریزی این دستگاه‌ها، می‌تواند عملکرد کلی آن‌ها را با اختلال مواجه نماید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + دو =