نحوه تعمیر تلفن لاین لند
تعمیر یا عیب یابی تلفن ثابت ممکن است فنی به نظر برسد، اما روش های ساده ای برای عیب یابی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید مشکل چیزی نیست که خودتان می توانستید آن را برطرف کنید. برای از بین بردن قطعات کاری و یافتن مقصر باید هر قسمت از سیستم تلفنی بررسی شود. دانستن اینکه کجا باید جستجو کنید و چه کاری باید انجام دهید می تواند تفاوت بین پس انداز یا تسلیم پول نقد را که به سختی بدست آورده اید، نشان دهد.
مرحله 1
دستگاه رابط شبکه را در خارج از خانه خود باز کنید، اتصال مدولار را از جک آن در داخل برق جدا کنید و یک تلفن فعال را به جک متصل کنید. تلفن متصل را از نظر میزان صدا انتخاب کنید. در صورت عدم شنیدن مشکلی، با ارائه دهنده خدمات تلفن خود تماس بگیرید تا مشکل را گزارش کند. بدون صدای شماره گیری به این معنی است که مشکل از خطوط شرکت تلفن است و احتمالاً مشکلی در سیستم شما وجود ندارد.
مرحله 2
برای بررسی هرگونه نشانه شل شدن اتصالات یا سوخته شدن سیم ها، سیم کشی داخل NID را مشاهده کنید. در صورت مشاهده خسارت یا مشکوک در جعبه، با شرکت تلفن تماس بگیرید. NID ها مسئولیت شرکت تلفن هستند.
مرحله 3
به داخل خانه خود بروید، اما اتصال مدولار داخل NID را از پریز برق نگه دارید تا برق تلفن قطع نشود. هر صفحه جلوی جک تلفن را باز کنید و تمام ترمینال های جک را از نظر وجود سیم های شل یا سیمهایی که ممکن است با یکدیگر تماس داشته باشند، بررسی کنید. هر ترمینال شل را با پیچ گوشتی محکم پیچ کنید و سیم هایی را که ممکن است در تماس با یکدیگر قرار بگیرند با استفاده از یک پنس دماغه بلند از یکدیگر دور کنید. اتصال مدولار را از طریق NID به جک خود متصل کرده و برای گرفتن صدای شماره گیری به هر تلفن گوش دهید.
مرحله 4
به هر تلفن بروید و ببینید آیا به طور تصادفی از قلاب خارج شده است یا خیر. هر تلفنی که مدتی بدون قلاب بماند باعث از بین رفتن خطوط تلفن می شود.
مرحله 5
به هر تلفن نگاه کنید، پریز را از برق بکشید و سپس اتصال سیم تلفن آن را دوباره به جک دیواری مربوطه متصل کنید. اتصال را محکم فشار دهید تا از شل نبودن آن اطمینان حاصل کنید. گاهی اوقات اتصال دهنده می تواند مانند آن باشد که به درستی در جک تلفن خود متصل است اما ممکن است به درستی نشسته باشد و باعث قطع اتصال شود.
مرحله 6
گوشی تلفن را بلند کرده و بررسی کنید که آیا میزان صدای زنگ در حداقل سطح تنظیم شده است یا تلفن روی (بی صدا) است. تقریباً همه تلفن ها دارای تنظیمات میزان صدای زنگ هستند و برخی از تلفن های جدید دارای ویژگی های (بی صدا) هستند. مواقعی وجود دارد که به نظر می رسد تلفن اصلاً زنگ نمی زند زیرا صدای زنگ به طور تصادفی بی صدا شده یا روی حداقل صدا تنظیم شده است.
مرحله 7
سایر تجهیزات متصل به خط تلفن خود مانند روتر اینترنت، تجهیزات سیستم امنیتی، دستگاه فکس، دستگاه شناسه تماس گیرنده و غیره را قطع کنید اگر دستگاه جانبی معیوب باعث از بین رفتن خط شما شده است، انجام این روش مقصر را از بین می برد و صدای شماره گیری را بازیابی می کند . اگر صدای شماره گیری بازیابی شد، هر یک از تجهیزات جانبی را یکی یکی متصل کنید و به آهنگ شماره گیری گوش دهید. اگر با اتصال یک قطعه خاص، خط از بین رفت، می دانید که این تجهیزات با مشکل روبرو هستند.
مرحله 8
تلفن خود را به خانه همسایه یا دوست خود بیاورید و آن را به جک تلفن او وصل کنید تا بررسی کند تلفن کار می کند یا نه. برای جایگزینی هر تلفن معیوب یک تلفن جدید تهیه کنید.