چگونه خطوط تلفن را از نظر وجود مشکلات بررسی کنیم
مشکلات تلفن را تشخیص دهید. وقتی خط تلفن شما به خوبی کار نمی کند، تلاش برای تعیین منبع مشکل ناامیدکننده است. تجهیزات خط تلفن ممکن است به مرور آسیب ببینند یا طوفان صاعقه ای باعث مشکلات خط تلفن شود. چه خط تلفن شما ساکن باشد، نه از نظر میزان صدا یا میزان صدا، می توانید خط تلفن خود را بررسی کنید تا به تعیین منبع مشکل کمک کند.
مرحله 1
اتصال خود را بررسی کنید. مطمئن شوید تلفن شما به خط تلفن متصل است. اگر تلفن خود را از طریق دستگاه دیگری مانند مودم یا تلفن پاسخ متصل می کنید، دستگاه اضافی را جدا کرده و تلفن خود را مستقیماً به پریز تلفن وصل کنید. اگر خط تلفن شما بدون دستگاه اضافی به درستی کار کند، خط تلفن شما به درستی کار می کند. میزان صدای زنگ تلفن را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید میزان صدا خاموش نیست.
مرحله 2
تلفن ها را عوض کنید یک تلفن سیم دار را به خط تلفن متصل کنید که در آن مشکلی دارید. اگر مشکل برطرف شود، مشکل ممکن است تلفن شما باشد، نه خط. اگر این یک تلفن قابل حمل باشد، می تواند مشکل سیگنال داشته باشد. حتماً سیم های تلفن را به همراه تلفن تعویض کنید تا مشکلات سیم تلفن رد شود.
مرحله 3
تمام تجهیزات اضافی تلفن را که به خط تلفن شما وصل می شوند، از جمله مودم ها، دستگاه های نمابر و تلفن های اضافی، جدا کنید. فقط یک تلفن سیم دار را به خط تلفن خود وصل کنید. اگر هنوز مشکلی پیش آمد، تلفن خود را به هر پریز تلفن در خانه وصل کنید تا بررسی کنید مشکل در خانه شماست و تنها به یک پریز مجزا نیست. اگر با جدا کردن دستگاه از مشکل شما برطرف شد، هر دستگاه را یکی یکی وصل کنید تا ببینید آیا مشکل برمی گردد. اگر هنگام اتصال یک دستگاه به حالت اولیه برگردد، می دانید که مشکل شما با دستگاه است.
مرحله 4
از یک خط خارج تماس بگیرید. می توانید از طریق تلفن همراه یا خط تلفن زمینی دیگری تماس بگیرید. اگر هنوز مشکل وجود دارد، ممکن است مشکل در خطوط تلفن خارج از خانه شما باشد.
مرحله 5
اگر مراحل 1 تا 4 مشکل خط تلفن شما را برطرف نکرد، از یک خط تلفن جایگزین با شرکت تلفن تماس بگیرید. در مورد مشکلی که دارید با خط تلفن خود و تمام مراحلی که برای بررسی خطا در خط تلفن برداشته اید، بحث کنید. شرکت تلفنی شما برای انجام برخی آزمایش های تشخیصی احتمالاً با خط تلفن شما تماس خواهد گرفت. بر اساس این آزمایشات، آنها می توانند تشخیص دهند که آیا مشکل در خانه شماست یا خارج از آن. اگر مشکل در داخل خانه شما باشد، ممکن است به یک متخصص حرفه ای برای تشخیص مشکل با استفاده از تجهیزات آزمایش خط نیاز داشته باشید. اگر مشکل در خط خارج از خانه شما باشد، شرکت تلفن معمولاً مسئول رفع مشکل است.